Let Us Meditate
by Ven. Nawalapitiye Ariyawansha Thero
DAMSAYURA.LK

අපි භාවනා කරමු

දමනය නොකළ සිතකින් ඒ හිත ම දමනය කරගෙන බණ භාවනා සාර්ථකව කරගෙන ඉතා උසස් බලාපොරොත්තු සඵල කරගැනීම පිණිස උත්සාහ කරන අයට යම් උපකාරයක් කරන්ට අපි කල්පනා කළා. ආධුනික අවධියේ පටන් ප්‍රවීණයෙක් දක්වා ම බණ භාවනා සාර්ථකව කිරීමට වටිනා උපදෙස් මෙහි තිබෙනවා.

– පූජ්‍ය නාවලපිටියේ අරියවංශ ස්වාමීන් වහන්සේ

මෙම පිටුව පරිහරණය කිරීම පිණිස මඟපෙන්වීමක් ...

1. ධර්ම දේශනාවේ නම තිබෙන කොටුව ඇතුලත Click/Touch කරන්න.

2. දැන් ඔබට පෙනෙන සුදු ඊතලයක් සහිත රතු පැහැති රවුම මත Click/Touch කිරීමෙන් දේශනාව ශ්‍රවණය කළ හැක.

3. DOWNLOAD යන වචනය මත Click/Touch කිරීමෙන් දේශනාව download කරගන්න පුළුවන්.

නිබ්බිදා සූත්‍රය ඇසුරින්

“පඤ්චිමේ භික්ඛවේ ධම්මා භාවිතා බහුලීකතා ඒකන්තනිබ්බිදාය විරාගාය නිරෝධාය උපසමාය අභිඤ්ඤාය සම්බෝධාය නිබ්බානාය සංවත්තන්ති. කතමේ පඤ්ච?

ඉධ භික්ඛවේ භික්ඛු අසුභානුපස්සී කායේ විහරති, ආහාරේ පටික්කූලසඤ්ඤී, සබ්බලෝකේ අනභිරතසඤ්ඤී, සබ්බසඞ්ඛාරේසු අනිච්චානුපස්සී. මරණසඤ්ඤා ඛෝ පනස්ස අජ්ඣත්තං සූපට්ඨිතා හෝති.

ඉමේ ඛෝ භික්ඛවේ පඤ්ච ධම්මා භාවිතා බහුලීකතා ඒකන්තනිබ්බිදාය විරාගාය නිරෝධාය උපසමාය අභිඤ්ඤාය සම්බෝධාය නිබ්බානාය සංවත්තන්තී’ති.”

~ නිබ්බිදා සූත්‍රය – අං.නි. 03

අසුභ භාවනාව​

"යටි පතුලෙන් උඩටත් කෙස් වලින් පහළටත් සමකින් සීමා වෙලා තියෙන මේ ශරීරයේ අපිරිසිදු දේවල් තමයි තියෙන්නේ..."

ආහාරයේ පිළිකුල් සඤ්ඤාව

"අපි කන බොන ආහාර කොච්චර සුවඳට, රසට, ලස්සනට පිළියෙල කරලා තිබුණත් ඒවා අතින් අල්ලපු ගමන් ඉඳුල් වෙලා යනවා..."

ආහාරයේ පිළිකුල් සඤ්ඤාව වඩන තවත් විදියක්

"...පිළිකුල් බවට පත්වෙන ආහාර වල සුවඳත් අනිත්‍යයි... පෙනුමත් අනිත්‍යයි... රසයත් අනිත්‍යයි..."

සබ්බලෝකේ අන‍භිරත සඤ්ඤාව​

"මේ ඇස අනිත්‍යයි... අනිත්‍යයි... අනිත්‍යයි... අනිත්‍ය වූ දුක් වූ විපරිණාමයට පත්වන ඇස... මම නොවෙයි..."

සබ්බසංඛාරේසු අනිච්ච සඤ්ඤාව​

"සතර මහා ධාතූන්ගෙන් යුතු මේ රූපය ආහාරයෙන් ඇතිවෙලා ආහාර නැති වීමෙන් නැතිවෙලා යන නිසා අනිත්‍යයි..."

මර‍ණසති භාවනාව​

"කොයි මොහොතේ හෝ මොන විදිහකින් හෝ මම මැරිලා යනවා. කකුල පැටලිලා වැටිලා, මගේ මරණය සිද්ධ වෙන්ට පුළුවන්..."

අපි භාවනා කරමු 01

“…මහණෙනි, මේ සුදුසු කාලයන් සතර යහපත් අයුරින් භාවිත කරන විට, යහපත් අයුරින් යළි යළි යොදන විට අනුක්‍රමයෙන් ආශ්‍රවයන්ගේ ක්ෂය වීමට පැමිණෙයි. ඒ කවර සතරක් ද යත්, සුදුසු කාලයෙහි ධර්මය ශ්‍රවණය කිරීම, සුදුසු කාලයෙහි ධර්ම සාකච්ඡා කිරීම, සුදුසු කාලයෙහි සමථ භාවනාවෙහි යෙදීම, සුදුසු කාලයෙහි විදර්ශනා භාවනාවෙහි යෙදීම ය.

මහණෙනි, මේ සුදුසු කාලයන් සතර යහපත් අයුරින් භාවිත කරන විට, යහපත් අයුරින් යළි යළි යොදන විට අනුක්‍රමයෙන් ආශ්‍රවයන්ගේ ක්ෂය වීමට පැමිණෙන්නේ ය…”

~ දුතිය කාල සූත්‍රය – අං.නි. 02

අපි භාවනා කරමු 02

~ ප්‍රත්‍යවේක්ෂා කරමු ~

“පඤ්චිමේ භික්ඛවේ ධම්මා සමයවිමුත්තස්ස භික්ඛුනෝ පරිහානාය සංවත්තන්ති. කතමේ පඤ්ච: කම්මාරාමතා, භස්සාරාමතා, නිද්දාරාමතා, සඞ්ගණිකාරාමතා, යථාවිමුත්තං චිත්තං න පච්චවෙක්ඛති. ඉමේ ඛෝ භික්ඛවේ පඤ්ච ධම්මා සමයවිමුත්තස්ස භික්ඛුනො පරිහානාය සංවත්තන්ති.

පඤ්චිමේ භික්ඛවේ ධම්මා සමයවිමුත්තස්ස භික්ඛුනෝ අපරිහානාය සංවත්තන්ති. කතමේ පඤ්ච: න කම්මාරාමතා, න භස්සාරාමතා, න නිද්දාරාමතා, න සඞ්ගණිකාරාමතා, යථාවිමුත්තං චිත්තං පච්චවෙක්ඛති. ඉමේ ඛෝ භික්ඛවේ පඤ්ච ධම්මා සමයවිමුත්තස්ස භික්ඛුනො අපරිහානාය සංවත්තන්තී ති.”

~ පඨම සමයවිමුත්ත සූත්‍රය – අං. නි. 3

භාවනාවන් ගැන තවදුරටත්...

සීලානුස්සති භාවනාව

ආහාර ප්‍රත්‍යවේක්ෂාව

ආහාර ප්‍රත්‍යවේක්ෂාව

"මා මේ ආහාරය අනුභව කරන්නේ ක‍්‍රීඩාව පිණිස නොවේ. මදය පිණිස නොවේ. ඇඟ සැරසීම පිණිස නොවේ..."

භාවනාව දියුණුවට තවත් සුන්දර අවවාද